به‌زودی یادداشت‌های نویسندگان بر کتاب «میرزا مقنی گورکن» را خواهیم خواند.

به‌زودی یادداشت‌هایی بر کتاب «میرزا مقنی گورکن» در صفحات این نشر خواهیم خواند.

«میرزا مقنی گورکن»، اولین اثر علی درزی، نفر اول مسابقه داستان‌نویسی نشرسرای خودنویس در سال 98 است.

معرفی کتاب:
«میرزامقنی گورکن»، داستان پیرمرد چاه‌کن و تنهایی است که در روستایی به نام جیران زندگی می‌کند. دختربچه قرمزپوشی که به خواب پیرمرد چاه‌کن می‌رود، زمان مرگ برخی از اهالی روستا را اطلاع می‌دهد، و پیرمرد آن‌ها را از مرگ نجات می‌دهد.

در روستایی که داستان شکل می‌گیرد، یک هفته از سال، راه قبرستان به زیر آب می‌رود. این هفته به «آب‌بندان» معروف است و در همان هفته یکی می‌میرد. با مرگ آن فرد، شخصیت اول قصه به دلیل اینکه نتوانسته به او کمک کند، دچار یک‌سری درگیری‌های روحی می‌شود.

محمدرضا شرفی‌خبوشان، که از نویسندگان مطرح کشور است، سرویراستاری این کتاب را بر عهده داشته است.

این اثر جزو 20 اثر برتر از بین ۴۵۹ اثر فرستاده شده به دبیرخانه مسابقه داستان‌نویسی خودنویس، قرار گرفته است. و به مرحله بعد راه یافته بود.

در کارگاه‌های خودنویس، این اثر زیر نظر استاد محمدمهدی رسولی پرورش یافت و پس از پایان دوره کارگاه‌ها، به عنوان اثر برتر خودنویس ۹۸ شناخته شد.

همچنین مقدمه این کتاب را استاد رسولی نوشته است.خودنویس با هدف کشف استعدادهای نویسندگان جوان، اقدام به برگزاری مسابقات داستان‌نویسی می‌کند.

معرفی نویسنده:

علی درزی در اولین مسابقه خودنویس با اثر «میرزا مقنی گورکن»، از سوی داوران این مسابقه مقام اول را کسب کرد.

مجید قیصری، حسن محمودی، میرشمس‌الدین فلاح هاشمی و وجیهه سامانی داوری اولین مسابقه داستان‌نویسی خودنویس را برعهده داشتند.

تهیه کتاب:
نسخه کاغذی از فروشگاه سایت نشر صاد

نسخه الکترونیکی از طاقچه

نسخه صوتی از فروشگاه سایت نشر صاد

 

یک پاسخ بنویسید