با اولين داور و مربى مسابقه خودنویس ۳ آشنا شوید

استاد خسرو باباخانى همراه با ٣ داور ديگر در کنار استعدادهای جدید خودنویس است تا خلاقیت‌های شما در داستان‌نویسی را کشف و تقویت کند.

معرفی داوران و مربیان خودنویس به ترتیب حروف الفباست.

 

خسرو باباخانی متولد دهم شهریور ماه سال 1338 در تهران است. در دوران نوجوانی و اوایل انقلاب به دلیل توزیع نوارهای سخنرانی توسط ساواک دستگیر و زندانی شد. خاطرات این مبارزه و دستگیری را در یکی از کتاب‌هایش به نام «پشت دروازه‌های بهشت» نوشت.
خسرو باباخانی از سن 26 سالگی با مجلات كیهان بچه‌ها، سوره نوجوان و سروش نوجوان همكاری كرد و در مقطعی نیز با وزارت ارشاد به‌ عنوان داور و كارشناس همكاری داشته است.

دبيري جشنواره‌هاي سراسری داستان بسيج و مهر حوزه هنري، داوري كتاب سال جمهوري اسلامی، دفاع ‌مقدس و جشنواره شهيد «حبيب غني‌پور» ،سه دوره جشنواره «یوسف»، چند دوره جشنواره «گام اول» وزارت ارشاد، یک دوره «جشنواره مطبوعات» از جمله مسووليت‌هاي او بوده‌اند.

برخي از آثار تاليفي باباخاني عبارتند از: برفراز گندم ‌زار، گنج قلعه متروك، زندگی‌نامه تختی، عاشقان شیفته، پری دریایی، پلنگان هم مي‌ميرند، یك سین به‌علاوه هفت سین،

داستان نیمه‌بلند پشت دروازه‌های بهشت، مجموعه داستان مثل دست‌های مادرم، پرواز، نان و زنجیر، خاك و شبی چون آیینه.
کتاب «پشت دروازه بهشت» یکی از داستان‌های مجموعه 12 جلدی (در هوای انقلاب) است که برای نخستین بار این اثر در سال 1380 برای چاپ و انتشار در اختیار «به نشر» قرار گرفت.
«پشت دروازه بهشت» بیانگر حوادث سال‌های اول انقلاب است که باباخانی به ترسیم فضای مبارزاتی مردم در آن برهه زمانی پرداخته است.

هسته‌ی اصلی داستان ماجرای رسیدن کیفی که حاوی نوار و اعلامیه‌های امام خمینی (ره) از خارج کشور است. ساواک با اطلاع از این موضوع درصدد ضبط کیف است. که با هوشیاری و چالاکی راوی این امر میسر نمی‌شود. این کتاب از سری کتاب‌های پروانه و ویژه نوجوان است که در 68 صفحه و در قطع رقعی با تصویرگری جدید در سال 96 چاپ و منتشر شد.

نوشته‌های خسرو باباخانی در جشنواره‌های مختلف ادبی ایران موفق به دریافت لوح تقدیر و جوایزی شده‌اند که در ذیل به برخی از مهم‌ترین آن‌ها اشاره شده است:
•    كتاب «برفراز گندمزار» از سوی مجله سوره نوجوان به عنوان کتاب سال برگزیده شد.
•    کتاب«مثل دست‌های مادرم» از طرف سوره نوجوان – کیهان بچه‌ها، کانون پرورش فکری – سروش نوجوان به عنوان کتاب سال برگزیده شد.
•    کتاب «پشت دروازه‌های بهشت» که توسط انتشارات به‌نشر چاپ و منتشر شده است، برگزیده جشنواره یاد یاران شد.

یک پاسخ بنویسید